okt 092011
 
Pár szó a Daimler Phönixről.
Az első példány 1,5 literes és hat lóerős volt. Ez után jött (?) a 2,1 literes, 8 lóerős, 720-as fordulat, 24 km/órás végsebesség. 1898 szeptember 12-én adták át Emil Jellinek osztrák konzulnak.A v2-es Drótküllős kocsiban használt motort duplázták meg. Két kéthengeres forgattyúsházat kapcsoltak össze, a főtengelyt három helyen csapágyazták. Négyfokozatú váltó és kúpkerekes bőr tengelykapcsoló került bele, a hátsó tengelyt lánccal hajtották. Hosszanti laprugók, merevtengelyek, a tengelytávja 1753 milliméter. Eleinte tömör gumi, a jármű súlya nagyjából 1400 kilogramm körül. A magas súlypont miatt a gyors kanyarokban az autó inogott.
Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.