febr 032012
 

Emma Maersk

Kevés durvább dolgot képes felmutatni a járműipar a Wärtsilä-Sulzer RT-Flex96-C dízelmotornál, melynek legnagyobb, 14 hengeres változata az Emma Maersk névre keresztelt konténerszállító hajó gyomrában teljesít szolgálatot.

A Wärtsilä-Sulzer 14RT-flex96-C 12,95 méter magas,  26, 59 méter hosszú, súlya 2300 tonna
(a képen egy hathengeres változat látható)

A 25 344 245 köbcentis (!), kétütemű, közös nyomócsöves aggregát 96 centi átmérőjű dugattyúkkal és 2,5 méteres lökethosszal operál, legnagyobb fordulatszáma 102 főtengelyfordulat/perc.

A 96 centi átmérőjű dugattyúkat szulfurral kenik, 1000 óránként 0,03 mm a maximális kopásuk

Ilyenkor 7 500 937 newtonmétert szabadít a propellerekre, fogyasztása pedig 13 032 liter üzemóránként. Figyelembe véve a 47,2 km/órás (25,5 csomó)  végsebességet, ez annyit tesz, hogy  padlógázon 27 610 litert fogyaszt százon… Az aggregát legnagyobb teljesítménye 108 770 lóerő, főtengelyének súlya 300 tonna.

Beszerelés alatt a kilenchengeres változat főtengelye…

További infó a cég honlapján.

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.